AANBEVELINGEN OM EEN GOOI TE DOEN NAAR EEN EVENEMENT

Een evenement plannen draait om het nemen van risico's. Soms win je, een andere keer verlies je. Wanneer je je kandidatuur stelt voor een evenement, moet je concurreren met andere evenementenbureaus die met dezelfde ijver en dezelfde gebetenheid om te winnen aan hetzelfde project werken.

En wanneer je dan uiteindelijk uitgekozen wordt, kun je met tevredenheid vaststellen dat alle stress, al het denkwerk en alle energie die je in het project gestoken hebt, echt de moeite waard zijn geweest.

Maar wat is de beslissende factor die maakt dat je de wedstrijd wint? Om die vraag te beantwoorden, moeten we kijken naar wat de onderneming wil: soms is het je creativiteit die telt, soms is het budget of de dienstverlening doorslaggevend, een andere keer is het een combinatie van beide.

Dingen naar een project vraagt heel wat tijd, energie en geld van het bureau dat deelneemt aan het project maar ook van u, als klant. Daarom kunnen we in dit verband slechts de volgende aanbevelingen doen:

  • Budget < € 25.000: max. 3 bureaus
  • Budget > € 25.000: stel een longlist op en reduceer deze na een eerste ronde tot max. 3 bureaus (op basis van de presentatie van een bureau, zijn referenties of een conceptnota in A4-formaat).
  • We vragen ongeveer 2 weken voor het uitwerken van een goed concept, de presentatie en het budget.
  • Nodig de geselecteerde bureaus uit voor een livepresentatie bij u op kantoor.

Dit ACC-erkenningslogo op uw presentatie geeft aan dat je idee, concept en/of strategie niet gekopieerd mag worden zonder de toestemming van het bureau.