NEW BALLS PLEASE NEEMT GOUDEN BEA VOOR LANCERING VOLVO XC90 MEE NAAR HUIS

renéaertsvolvocarscorporatecommunications.jpg

2015 was een mijlpaal in de geschiedenis van Volvo. Het jaar markeerde de start van de campagne "Volvo is onderweg". De gloednieuwe XC90 was de eerste stap in een revolutie van 4 jaar. Binnen die periode zullen alle Volvo modellen vernieuwd worden of een grondige facelift krijgen.  In een zich snel ontwikkelende industrie en in een hyperconcurrerende sector vervult Volvo haar missie om als team en als organisatie het verschil te maken. Het begon dus met de lancering van de gloednieuwe XC90. Dankzij de samenwerking met New Balls Please werden de doelstellingen en intenties meer dan gerealiseerd, meer zelfs dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden:

* We brachten meer dan 3.000 gasten in vervoering met een overweldigend event, absoluut schitterend op het vlak van voorbereiding en organisatie.

* We versterkten de merkverbondenheid door onze klanten, belangrijke accounts, fleeteigenaars en leasingmaatschappijen als koningen en koninginnen te behandelen.

* We wisten onze klanten te overtuigen van de opgefriste kracht en techniek van de nieuwe XC90. Het aantal wekelijkse offertes en rechtstreeks gekoppelde deals toont duidelijk de impact van het evenement op onze omzet.

* We verrasten de pers en kregen waardevolle aandacht op de nationale TV in primetime en in nagenoeg elke krant, zowel online als offline. Bovendien werd de nieuwe Volvo XC90 uitgebreid besproken en geprezen door de Belgische autopers. Deze media-aandacht is voor ons van onschatbare waarde en heeft de nieuwe XC90 daar gebracht waar hij thuishoort: in de harten en geesten van alle mensen die we wilden bereiken.

* We konden ons dealernetwerk overtuigen om nog harder te werken om de showroom van de toekomst te creëren: aangepast aan de behoeften van onze klanten, een plaats ook waar iedereen zich thuis voelt.

We hadden slechts een korte voorbereidingstijd en de verwachtingen waren bijzonder hooggespannen maar Volvo stelde vertrouwen in de knowhow en flexibiliteit van New Balls Please, het beste evenementenbureau.

Samen met Volvo’s marketingteam creëerde het team van New Balls Please een positieve vibe naar het Volvo personeel toe en dit heeft tot een ongelooflijk resultaat geleid.

Laten we van “Volvo is onderweg” een synoniem maken voor “de toekomst lacht je tegemoet’.

“We zijn dolblij met deze award, ze bevestigt dat de lancering van een nieuwe wagen net iets meer mag zijn dan de standaardvoorstellingen op autosalons. Ons evenementenbureau New Balls Please is erin geslaagd om in onze hoofdzetel in Brussel, waar meer dan 3.000 genodigden en potentiële klanten de XC90, onze jongste telg binnen de Volvo familie, konden komen ontdekken, een Scandinavische sfeer te creëren.” 

René Aerts Jr., Corporate Communication Director Volvo Cars Belux