New Balls Please opent nieuwe vestiging en verwelkomt Serge Deben

Begin deze maand hield evenementenkantoor New Balls Please hun nieuwe vestiging in Brussel boven de doopvont. Met als thuisbasis Zaventem zal er actief gewerkt worden op de Brusselse en Waalse markt. Nieuwe collega Serge Deben zal de business development van New Balls Please voor zich nemen, in nauwe samenwerking met de collega’s in het Gentse hoofdkantoor.

Serge Deben is geen onbekende voor het New Balls Please-team: tijdens zijn opdrachten als event consultant voor ING werkte hij al nauw met hen samen. Zijn uitgebreide ervaring, zowel aan klantzijde als in marketing- en eventementenbureaus deed hij op bij onder andere Daimler, Alken Maes, Cointreau, Belfius, ING, Promo Sapiens en The Red Line.

Serge voegt zijn 25 jaar ervaring en zijn strategische visie toe aan het team om de ontwikkeling van New Balls Please te stimuleren. Verspreid over de twee locaties, werken beide afdelingen nauw samen als één perfect drietalig team, aan events in binnen- en buitenland. In het team van 15 event addicts heeft iedereen zijn specialisatie, zodat voor iedere klant de beste mensen kunnen worden ingezet.

Met de komst van Serge breidt New Balls Please ook haar aanbod verder uit. Naast de drie pijlers Creative Events, Content Creation en Event Design voegt het agentschap ook Live Strategy toe aan haar aanbod. Zaakvoerder Michel Van Camp: “Een evenement maakt altijd deel uit van een groter geheel, van een marketing strategie of een communicatieplan. Het moet passen bij de bedrijfsboodschap van onze klant, dus het stroomlijnen van event projecten met hun strategische plannen, bedrijfsimago en corporate guidelines is een must. Ze spelen allen een rol in het maximaliseren van de resultaten.”

Serge Deben: “Samen met de klant bepalen we de KPI's zodat we naar de gewenste ROI of ROE kunnen toewerken. We helpen bij het verpakken van hun boodschappen, het opmaken van content en het neerzetten van hun identiteit. Het ultieme doel is om een onvergetelijke ervaring te creëren voor hun klanten of werknemers en om een live evenement te ontwikkelen dat hun brand awareness kan maximaliseren.”

New Balls Please viert 5 jaar buitengewone evenementen in Quartier Papier!

PERSBERICHT
New Balls Please viert 5 jaar uitzonderlijke events

Evenementenkantoor New Balls Please vierde onlangs haar vijfjarig bestaan. Een jubileum dat niet onopgemerkt voorbij kon gaan: het Gentse bedrijf vierde groots met meer dan honderd klanten in Quartier Papier in Zaventem.

In 2014 hielden zaakvoerders Michel Van Camp, Valérie de Coster en Stein Hoogstoel hun nieuwe zaak boven de doopvont. Na eerdere succesvolle samenwerkingen bij onder andere Eventerprise en Guava, besloot het drietal hun eigen evenementenkantoor op te richten.

New Balls Please was een nieuwe naam op de markt, maar ze begonnen niet van nul. Hun ervaring én onberispelijke reputatie waren vanaf dag één hun grootste troef. “De concurrentie was sterk aanwezig”, zegt zaakvoerder Michel Van Camp, “maar ondat we alle drie een ruim netwerk hadden, begonnen we met een stabiele basis aan warme contacten. Zo boekte bijvoorbeeld Volvo, waar we in 2007 met drie een roadshow voor georganiseerd hadden, meteen een groot project.”

New Balls Please heeft de voorbije vijf jaar een bewonderenswaardig parcours afgelegd. Michel Van Camp: “Mond-tot-mondreclame zorgde op korte tijd voor een aanzienlijk aantal nieuwe klanten. Zo zijn wij in vijf jaar gegroeid naar een bedrijf van 15 personen in de top-5 van de evenementenbureaus in België.”

Tijdens hun relatief korte bestaan heeft New Balls Please al zes awards op de kast staan, waaronder twee BEA World trofeeën. De vijfde verjaardag van New Balls Please luidde ook een nieuw tijdperk voor het bedrijf in: ze verhuisden naar een nieuw kantoor in de Gentse Voorhavenlaan, en starten in 2019 met New Balls Please Brussel.

Tijd dus om, samen met hun klanten, deze succesperiode in stijl te vieren. De genodigden werden tijdens de avond op een belevenisroute doorheen de locatie geleid, terwijl ze alle aspecten van de buitengewone evenementen en services van New Balls Please konden ervaren: verbluffende performances, content- en designontwerp, heerlijk eten van niet minder dan vijf traiteurs, en legendarische cocktails.

3 nominaties voor New Balls Please tijdens de BEA Awards 2019

Tijdens en na één van onze evenementen, hopen we drie dingen te zien: uitgelaten bezoekers, tevreden klanten en aangenaam uitgeputte teamleden. Dat zijn de belangrijkste aanwijzingen dat ons evenement een groot succes was. Maar wat is een betere erkenning voor je werk dan een award-nominatie?

New Balls Please is erg trots en dankbaar dat niet één, niet twee maar drie van onze evenementen genomineerd waren voor een prestigieuze BEA Award in het vroege voorjaar van 2019:

Callebaut - Ruby RB1 lancering

Het jaarlijkse Chocoladesalon, was de ideale gelegenheid voor de wereldpremière van de nieuwste innovatie van Callebaut. Naast de witte, melk en donkere chocolade, introduceerde Callebaut een vierde chocolade variant; Ruby RB1 met een opmerkelijke roze kleur. De after party lounge van Callebaut op het salon was volledig opgezet in het thema van Ruby en betoverde de 400 genodigden.

ING - Welkom in ons huis

Toen Record Bank sloot, verhuisden de rekeningen van haar klanten naar moederbedrijf ING Bank. Om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen en nieuwe klanten voor te stellen aan hun nieuwe lokale agenten, nodigde ING hen persoonlijk uit in een informele en ontspannen omgeving. De nieuwe klanten ontdekten de gezichten achter hun nieuwe bank, alle producten en diensten die ING te bieden heeft en de persoonlijke benadering van hun toegewijde bankiers om hun samenwerking tot stand te brengen. Met presentaties, live cooking en een diner in een ontspannen omgeving, voelden de nieuwe klanten zich meteen thuis.

Brooks - Brooks Superhuman Academy

Een paar moedige journalisten begonnen aan een avontuurlijke tweedaagse Superhuman Academy in Portugal. Brooks daagde hen uit met verschillende lessen in mentale kracht, balans en kernkracht! De waaghalzen liepen een verticale muur op, balanceerden op een koord op 6 meter hoogte en weerstonden zelfs de vrieskou in een ijsbad. Om de ervaring compleet te maken, woonden de gloednieuwe superhumans hun eigen diploma uitreiking bij van de Superhuman Academy en vierden hun prestaties met een triomfantelijk diner en afterparty!

Op 27 maart werden de BEA Awards 2019 uitgereikt in de Nekkerhal in Mechelen, in aanwezigheid van 750 professionals uit de B2B-evenementensector. Tijdens het evenement, dat voor de 21e keer werd georganiseerd, werden de beste live- en evenementcampagnes van het afgelopen jaar bekroond.

Felicitaties aan de winnende cases - we zien jullie volgend jaar op het podium!

New Balls Please verhuist naar “vree wijs” kantoor

Het Gentse event agency New Balls Please mag trots terugblikken op vijf succesvolle jaren. Dat wordt dit jaar passend gevierd, te beginnen met de verhuis naar een nieuwe, grotere locatie.

Het team is een perfecte mix tussen ervaren alleskunners en jonge talenten. Onder leiding van de 3 oprichters en vennoten Michel Van Camp, Valérie De Coster en Stein Hoogstoel hebben we met ons team ondertussen meer dan 350 events in binnen- en buitenland voor meer dan 80 klanten georganiseerd.

In onze prijzenkast staan 6 nationale en internationale awards en we blijven sinds enkele jaren steevast deel uitmaken van de top 5 van de Belgische event agencies.

De uitbreiding van New Balls Please, in elke zin van het woord, hield ook in dat de kantoorruimte benepen werd. Het zoeken naar een nieuwe stek was dus een noodzaak. Het team wilde noch Gent, noch de opkomende buurt van de oude dokken, dé creatieve hub van de stad, niet verlaten.

We hadden het geluk in Loods 22 een droomplek te vinden op nog geen kilometer van waar we gehuisvest zijn! In deze oude loods met zicht op het water krijgt ons steeds uitbreidende team nu meer plaats om te werken aan nieuwe concepten, in een uiterst inspirerende setting.

Benieuwd om het in het echt te zien?

New Balls Please

Loods 22

Voorhavenlaan 31/003

9000 Gent

New Balls Please haalt brons op BEA World Festival!

Wat een jaar is het al geweest voor New Balls Please. We konden in 2018 rekenen op verschillende hernieuwde samenwerkingen en een steeds verder groeiende klantenportefeuille. Als ultieme bekroning op een fantastisch 2018, hebben we nu ook nog eens een BEA World Award binnengehaald! 

In het voorjaar realiseerden we samen met Connections de allereerste editie van de Asian Day in de Docks Dome in Brussel. Het succes van deze eerste verbluffende reisbeurs was reeds duidelijk door de vele lovende woorden van de bezoekers en de sprekende cijfers: Asian Day kon rekenen op 1,400 bezoekers die met evenveel headsets 45 sprekers konden aanschouwen op 3 verschillende podia. De after movie en Facebook live uitzendingen werden door meer dan 12,000 mensen bekeken en gevolgd. 

Afgelopen vrijdag is dit succes nogmaals bevestigd: we wisten de internationale jury te overtuigen en behaalden met de Asian Day een derde plaats in de categorie 'trade show' op het BEA World Festival in Portugal! Een fantastische prestatie op wereldniveau, waar de concurrentie torenhoog is... We vieren eind 2018 'nog maar' onze 5e verjaardag, maar nemen zo wel reeds onze 6e award mee naar huis! 

Schijnwerpers op onze nieuwe klanten!

2018 was een druk jaar voor New Balls Please en het hele team heeft ervan genoten. Sinds de start van het nieuwe jaar hebben veel nieuwe klanten een beroep gedaan op de expertise van ons gewaardeerde evenementenbureau. Onder die nieuwe klanten bevinden zich enkele grote spelers zoals Carglass, Eneco, ING, Modere, Netflix, Nike, Puratos en Teconex.

Nu we afscheid nemen van de zomer, zijn we bijzonder trots op de geweldige projecten die we hebben afgerond voor en samen met onze nieuwe klanten; van een gracieus klantevent voor Teconex tot een geweldig kick-off congres voor Eneco. Hoe groot de scope of het budget ook was, we zijn er altijd in geslaagd om een onvergetelijke live-ervaring te creëren.

We willen onze nieuwe (alsook onze vaste) klanten bedanken voor hun vertrouwen in New Balls Please. Ons team geniet ervan om met jullie samen te werken en we kijken er erg naar uit om opnieuw samen te werken in de toekomst!

polaroid3.png

Enkele richtlijnen voor ‘pitch-perfect’ pitches

De evenementenindustrie wordt elke dag meer en meer competitief, dus New Balls Please hecht dan ook veel waarde aan een soepel en eerlijk pitch proces. ACC België heeft een paar tips en tricks opgelijst om de pitch-procedure voor alle betrokken partijen te verduidelijken.

1. Verhelder de pitch-procedure

Wanneer een bedrijf een evenementenbureau benadert, is het belangrijk dat het bureau weet hoe de pitch-procedure eruit zal zien. Is er een long list, een short list? Hoe werden de betrokken agentschappen geselecteerd? Zijn er referenties nodig? Wat is de deadline? Transparantie is hier van cruciaal belang, zodat het bureau geen kostbare tijd verliest aan projecten of briefings die niet in overeenstemming waren met hun verwachtingen, en zo kan de vragende partij duidelijkheid krijgen in zijn eigen besluitvormingsproces.

2. Hoeveel bureaus zijn geselecteerd?

Dit lijkt misschien een vraag die voortkomt uit pure nieuwsgierigheid van het evenementenbureau, maar het gaat verder dan dat. Elk lid van het ACC België houdt zich aan de richtlijnen die een respectvolle concurrentie garanderen. Klanten benaderen vaak zoveel mogelijk bureaus om zoveel mogelijk ideeën te verzamelen. Dit is niet houdbaar voor de agentschappen zelf en is zelfs een exploitatie van het creatieve talent. Daarom zullen leden van het ACC België alleen deelnemen aan pitches waarbij maximaal drie andere bureaus betrokken zijn.

3. Welk budget is beschikbaar?

Klanten willen vaak eerst horen wat een bureau kan doen en pas later het budget bekendmaken. De mogelijkheden en ideeën die een bureau kan voorstellen, zijn echter afhankelijk van het budget. € 200.000 zorgt voor een ander soort locatie, traiteur, concept ... dan bijvoorbeeld € 20.000. Daarnaast moeten de potentiële inkomsten voor het evenementenbureau in lijn zijn met de pitch workload. Details over het budget zijn dus cruciaal!

4. Wie neemt de beslissing?

Pitchen voor een publiek dat geen zeggenschap heeft over de uiteindelijke beslissing, is frustrerend. Het is een tijdverspilling voor beide partijen en kan het pitchproces vertragen met onnodige rondes. Zorg dat er een mogelijkheid is om (alle) beslissingsnemers vroeg in het proces te ontmoeten.

5. Wat zijn de gedefinieerde selectiecriteria?

Elk project is anders en vereist een andere focus. Voor sommige klanten is het belangrijkste om binnen het budget te blijven, terwijl andere klanten unieke concepten willen horen en het budget zal daaraan worden aangepast. In elk geval zullen bureaus hun strategie en pitch aanpassen aan de behoeften en prioriteiten van de vragende partij. Als klant kunt u dus alleen maar profiteren van goede communicatie over de selectiecriteria, omdat u een nog beter afgestemd voorstel zult ontvangen!

6. Geef een bureau genoeg tijd

Evenementenbureaus begrijpen deadlines als geen ander, maar om een kwalitatief en grondig voorstel te kunnen afleveren, krijgen bureaus liefst minimaal twee weken om een goed concept uit te werken. De extra wachttijd is beslist de moeite waard.

7. Communiceer de uitslag zo snel mogelijk naar alle deelnemende bureaus

Het is standaard om elk bureau dat een concept heeft voorgesteld te informeren over de uiteindelijke beslissing, bij voorkeur zo snel mogelijk. Agentschappen hebben mogelijk openstaande opties lopen op locaties, cateraars, partners enz. die in elk geval verwittigd moeten worden. Zelfs de agentschappen die niet gewonnen hebben, verdienen op zijn minst een kort telefoontje of e-mail met de boodschap dat ze niet zijn gekozen.

8. Een evaluatie / feedbacksessie na elke opdracht

Iets wat vaak over het hoofd wordt gezien of niet correct wordt afgehandeld, is het geven van feedback na een pitch of presentatie. Gewoon zeggen 'het andere voorstel was creatiever', is niet erg nuttig en helpt het evenementenbureau niet om van dit project te leren. Het bureau zal het altijd waarderen als u de tijd neemt om hen feedback te geven. Zelfs als je een bureau laat weten dat het de pitch heeft gewonnen, is het nog steeds goed om ze te laten weten waarom hun voorstel er precies uitsprong.

Als alle betrokken partijen deze tips in gedachten houden, kunnen respectvolle en langdurige partnerschappen worden opgezet.

Happy pitching!

New Balls Please als jouw partner voor internationale evenementen!

Als creatief evenementenbureau, streven we er altijd naar om ongeëvenaarde concepten en ideeën naar voren te brengen voor al onze klanten. Deze keer namen we onze overtuiging een paar stappen verder (letterlijk) en gingen we op studiereis naar Rome! Aangezien Rome niet op één dag werd gebouwd, gingen we op een driedaagse verkenningstocht om de mogelijkheden in de eeuwige stad te verkennen.

When in Rome (doe zoals New Balls Please!)

Om een volledige ervaring te ondergaan, werden we ondergedompeld in een uitgebreid programma dat ons door een aantal verborgen pareltjes loodste, terwijl we nog steeds plichtsgetrouw de aloude must-sees en do’s konden afvinken.

We begonnen onze reis met een lonende fietservaring om het Monti district te ontdekken, dat een zekere Boheemse flair heeft behouden. Na een mooie wandeling door het gebied, werden we ons eigen chefkok en hebben we deelgenomen aan een pizza workshop, waar iedereen kon genieten van elkaars creatie. We sloten onze eerste dag af met een exotische cocktail.

Je hebt Italië niet gezien als je dat nog niet gedaan hebt vanop een Vespa, dus we begonnen onze tweede dag op een authentieke scooter en ontdekten de heuvels van Palatino en Gianicolo. Uiteindelijk strandden we in de prachtige tuinen van Villa Borghese, waar we een charmante open plek vonden waar we neerstreken voor een picknick. Aansluitend werden we verwend met massages in de meest pittoreske omgeving. Met uitzicht op Monte dei COcci aan de ene kant en het oude marktplein aan de andere kant, dineerden we in een trendy Italiaans restaurant op een dakterras, waar een acrobatische barman de show stal.

Op onze laatste dag reden we langs de mediterrane zon helemaal tot aan Castel Gandolfo, in een glamoureuze rode vintage Alpha Romeo Cabrio. Via een prachtige route genoten we voor de laatste keer van de ongelooflijke geschiedenis en cultuur van Rome.

Rome, de eeuwige stad

Hoewel Rome een oude stad is, blijft deze nog steeds verwonderen en verbazen. De stad bruist en is onberispelijk monumentaal, waardoor Rome uniek is in zijn soort. De eeuwige stad is perfect zowel als toeristische als zakelijke bestemming en zal nooit teleurstellen. We kunnen niet wachten om jou en jouw gasten er mee naar toe te nemen!

Als je geïnteresseerd bent in onze internationale mogelijkheden, bekijk gerust event onze eerdere internationale evenementen of neem direct contact met ons op!

Een terugblik op 2018!

Het laatste kwartaal van 2018 gaat in en de zaken gaan nog steeds razendsnel voor New Balls Please. Sedert de start van het nieuwe jaar, deden vele nieuwe klanten beroep op de expertise van het gewaardeerde evenementenbureau. Onder die nieuwe klanten enkele grote spelers zoals Carglass, Eneco, ING, Modere, Netflix, Nike, Puratos en Teconex.

Dat leidde tot een omzetverhoging van 35% in het eerste semester en een tevredenheidsscore van 95%. Niet ongewoon daar New Balls Please al sinds haar oprichting zwaar inzet op service en langetermijn samenwerking.

Dat resulteerde dan weer in diverse hernieuwde samenwerkingen met bestaande klanten, zoals onder andere AS Adventure, Deloitte, Connections, Hilti, Opel Belgium, Port of Antwerp, Restore en Volvo Cars Belux.

In totaliteit realiseerde New Balls Please in zes maanden 38 projecten met 61 effectieve event dagen voor 23 verschillende klanten.

Nieuw kantoor

De groei van het kantoor zorgt ook voor logistieke uitdagingen. Na 5 jaar nemen we dan ook met spijt afscheid van het inspirerende kantoor aan het Stapelplein in Gent.

Maar niet getreurd, eind 2018 nemen we met nog meer trots onze intrek in een gloednieuw kantoor dat ons team nog meer zal inspireren tot creatieve hoogstandjes.

De verhuis zal samenvallen met de viering van het vijfjarig bestaan van New Balls Please. Een heuglijk moment dat we samen zullen vieren met alle klanten die verantwoordelijk zijn voor onze uitzonderlijke groei.

Vooruitblik

Wat heeft de rest van 2018 voor ons in petto?

We blijven verder inzetten op de drie pijlers waarvoor we gekend staan: Creative Events, Content Creation en Event Design.

Met dezelfde gedrevenheid als voorheen, kijkt het 14-koppige team er dan ook naar uit om ook in in het laatste kwartaal van 2018 zijn tanden zetten in de verschillende reeds bevestigde evenementen voor o.a. Barry Callebaut (ism. Berlin Agency), Bidfood (ism Pubmarket!), Connections, Deloitte, Facebook, Fevia, ING, Modere, Opel Belgium en Restore.

Onze 3 pijlers

Hier, bij New Balls Please brengen we de verhalen van onze klanten tot leven. Eén manier waardoor we dit kunnen doen, is vanwege onze pijlers waar wij op focussen. We hebben ze hier even voor u op een rijtje gezet.

Creative Events

Niets is alledaags als u met ons samenwerkt. Hoewel creativiteit in de evenementensector vanzelfsprekend lijkt, nemen we dit zeer serieus en zorgen we voor originele, op maat gemaakte en ongeëvenaarde resultaten, elke keer opnieuw voor elke klant. Zonder uitzondering. Probeer ons; we dagen je uit!

Content Creation

Het belangrijkste doel van elk evenement is om een positieve merkervaring op te bouwen en de zintuigen van uw gasten op alle mogelijke manieren te stimuleren. Een evenement zal alleen succesvol zijn als je genodigde met jouw voorgenomen verhaal naar huis gaat. Dus ga voor interactieve en intelligente content marketing. Wij zorgen ervoor dat uw evenement nog lang en gelukkig zal nazinderen.

Event Design

Een van de eerste vragen die we onszelf stellen wanneer we nadenken over het ontwerp van een evenement, is de volgende:

"Wat kunnen we creëren of op touw zetten wat mensen niet zomaar op Pinterest of Instagram kunnen vinden?"

We brengen alles in rekening, van de locatie, de omgeving, de stijl helemaal tot de verlichting, de textuur van de stoffen en de binnen en buiten decoraties om het perfecte plaatje te garanderen. Elk detail telt.

Voel je een klik met onze pijlers? Aarzel niet en bel ons of stuur ons een e-mail!

hello@newballsplease.be
+32 (0)9 265 98 00

30425705_896707473865987_1270622606499903520_o (1).jpg

De spoiler award

De symbolische Spoiler Award in de vorm van een rotte tomaat is door het ACC in het leven geroepen voor die klanten, die het creatieve talent binnen de evenementensector onnodig onder druk zetten. Het ACC heeft een reeks richtlijnen opgesteld waaraan klanten zich moeten houden, om een ezonde concurrentie tussen creatieve bureaus te garanderen.

spoiler_award.jpg

New Balls Please ondersteunt het ACC in hun queeste naar een eerlijk pitchproces. We streven ernaar om keer op keer krachtige, sterke en creatieve concepten aan onze klanten te leveren. Toch voelen we de toenemende creatieve druk waaronder onze sector geplaatst wordt, op dezelfde manier als al onze collega's deze voelen. Laat ons onze krachten bundelen om onze klanten te overtuigen zich mee in te zetten voor een positief en constructief pitchproces, om de kwaliteit van onze geleverde services te waarborgen en creativiteit te laten bloeien!

Het uur van de GDPR is aangebroken!

We kunnen er niet meer omheen. Het tijdperk van de GDPR is aangebroken.

Wat betekent dit concreet voor u? Zoals u in onze vorige nieuwsbrief misschien hebt gelezen, moet u uw e-mailadres nog één keer bevestigen om onze updates verder te blijven ontvangen.

Een welgemeend dankuwel aan iedereen die zich al opnieuw heeft ingeschreven, wij zijn heel blij met uw 'ja'! U blijft bij de eersten die nieuws over onze grote evenementen en exclusieve updates zal vernemen!

Wie nog geen tijd heeft gevonden om ons na onze laatste e-mail een antwoord te geven, hoeft zich geen zorgen te maken. U hebt nog één laatste kans! Vul uw e-mailadres in en klik op de knop 'Inschrijven' onderaan. Wanneer dat is gebeurd, kunt u verder kwaliteitsvolle content van ons ontvangen, zo lang u maar wilt!

Wij hopen dat we in contact zullen blijven!

New Balls Please breidt uit.. Alweer!

De zaken gaan bliksemsnel voor New Balls Please. Sedert begin 2018 hebben we al drie nieuwe mensen verwelkomd in ons team!

De eerste, die voor extra girl power zal zorgen, is Orphé. Ze is verslaafd aan sociale media en zal instaan voor alle interne en externe communicatie. Het wordt haar persoonlijke missie om ervoor te zorgen dat jij je wilt abonneren op onze nieuwsbrief en nog meer over ons wilt lezen op sociale media!

De tweede toevoeging (en ook troef) voor ons team is Nicky. Met meer dan vijf jaar ervaring in de sector, zal dit creatieve brein ons team aanvullen als gepassioneerde event creator. Als je van je sokken geblazen wilt worden door duizelingwekkende en vooruitstrevende concepten voor je evenement, dan ben je bij Nicky in goede handen!

Om de New Balls Please familie te vervolledigen, stellen we je graag voor aan Didier. Hij is onze nieuwste junior event creator en is de beste sidekick (Robin is er niets tegen!) die onze event producers kunnen wensen! Zijn enthousiasme en nieuwsgierigheid werken aanstekelijk en brengen ons team naar een nog hoger niveau.

Ben je benieuwd wat dit uitgebreide team van New Balls Please voor jou en je evenement kan betekenen? Neem contact met ons op en ervaar het zelf - We zijn er zeker van dat het een onvergetelijke ervaring wordt!

drie nieuwe collega's.jpg

New Balls Please wordt New Boobs Please voor één dag!

In het kader van internationale vrouwendag, veranderen we onze naam voor één dag naar New Boobs Please!

Vandaag zijn we extra dankbaar voor al onze geweldige vrouwelijke collega's hier bij New Boobs Please en alle inspirerende vrouwen wereldwijd. Jullie zijn fantastisch!

Op maandag verwelkomen we ook een nieuwe set boobs in het team! Welkom Nicky, we kijken uit naar wat extra girl power in ons team!

Logo - New Boobs Please.png

4 Jaar New Balls Please

Het lijkt al zo lang geleden: onze eerste dag in het gloednieuwe kantoor in januari 2014. Alles leek toen zo groot, we waren nog maar met ons drieën en we maakten veelbelovende plannen voor een schitterende toekomst. Exact vier jaar later is New Balls Please letterlijk te groot geworden voor haar kantoorgebouw.
Een klein team van 3 event professionals is uitgegroeid tot een getalenteerde groep van 11 specialisten die in 2017 80 evenementen organiseerden.
De stijging van onze omzet met 50% laat ons toe om nog harder te dromen, nog grotere projecten te creëren en nog betere oplossingen te zoeken voor wie op zoek is naar creatieve evenementen, de creatie van event content en het ontwerpen van op maat event design.

Onze belofte aan u voor de volgende 4 jaar?

  • Samenwerken met de best matchende partners en leveranciers
  • U overdonderen met uiterst creatieve concepten
  • U verrassen met de kleinste onverwachte details
  • U de best mogelijke professionele service bieden
  • Ervoor zorgen dat uw klanten uw event met een grote glimlach verlaten

Aan iedereen onze oprechte dank!

In deze 4 jaar konden we altijd rekenen op onze trouwe klanten. Bedankt A.S. Adventure, Opel België, Pubmarket!, Volvo Cars Belux, Berlin, AZ Klina, De Lijn en vele anderen voor uw geloof in New Balls Please doorheen alle fasen van ons bestaan. Liefdevolle klanten zoals jullie geven ons kansen en stellen ons in staat om te groeien en een nog betere dienstverlening te geven, nog creatievere evenementen te organiseren en in 2018 enkele nieuwe unieke projecten te lanceren.

We wensen u en uw dierbaren een schitterend 2018 toe!

Valerie, Stein & Michel.

Spotlights op REstore

Het sterke partnerschap tussen REstore en New Balls Please loopt nu twee jaar. Al deze tijd hebben we dit energietechnologiebedrijf tijdens verschillende internationale beurzen en events in hun livecommunicatie ondersteund. Samen zijn we naar Amsterdam, Brussel, Berlijn, Essen en Barcelona gereisd, waar we de innovatieve boodschap van REstore met succes hebben verspreid. De vooruitziende houding van REstore en hun zin voor vernieuwing zijn sleutelaspecten die ons doorheen deze reis zijn blijven inspireren. We kunnen dan ook niet wachten om al te beginnen werken aan een aantal nieuwe projecten in Brussel, Essen en Birmingham.

unnamed-1.jpg

De toekomst van sociale media op jouw evenement

xnr8732_toekomst-van-sociale-media-op-evenementen-1.jpg

Sociale media zijn alomtegenwoordig. Ze connecteren mensen op een niet eerder geziene manier. En juist dat sociale karakter kan een meerwaarde bieden voor, tijdens en na jouw evenement. Waar we vroeger sociale media vooral gebruikten om het contact met onze kennissen, vrienden en familie te verstevigen, blijkt nu ook het belang van sociale media voor een bedrijf om de band met zijn relaties te bestendigen.

Wat zijn de voordelen?

Vòòr een evenement
Precommunicatie op sociale media staat je toe om de interactie met de attendees hoog te houden. Snel en doeltreffend vragen beantwoorden, regelmatig teasen met weetjes, kortom de service naar je doelpubliek hoog houden bestendigt het gevoel van persoonlijk contact en verhoogt de persoonlijke band van je doelpubliek met jouw merk.

Daarnaast maken sociale media zichtbaar wat eerst onzichtbaar was. Wie volgt wie? Wat vinden mensen leuk? In wat zijn ze geïnteresseerd? Door je evenement aan te kondigen op Facebook slaag je erin om een beter beeld te krijgen van zij die zullen aanwezig zijn.

Tijdens een evenement
Nu we allen mobiel gaan, is het belangrijk om ook tijdens je evenement te kiezen voor een doeltreffend mobiel kanaal, dat niet enkel snel is, maar ook weinig input verwacht van de eindgebruiker. Volgens die trend kan het gebruik van Facebook Messenger heel handig zijn. Immers: bereik je klant waar hij zich al bevindt.

Omdat Messenger sowieso al een gebruiksvriendelijk kanaal is om af te spreken met vrienden, kennissen of collega’s, kan je als bedrijf dan maar direct gebruik maken hiervan en je gast voor, tijdens of na het evenement voorzien van belangrijke updates. Zorg ervoor dat de informatie zo toegankelijk mogelijk is en geen extra inspanningen vraagt van de bezoeker. Op een evenement is hij immers met heel andere zaken bezig. Kijk hoe je jouw informatie verrassend en rijk kan verpakken. 

De mogelijkheid om nu ook bots te integreren binnen Messenger biedt trouwens nog meer mogelijkheden om op een gemakkelijke manier interactie met de bezoeker te creëren.

Daarnaast is het gebruik van video’s een must. We zien het steeds vaker: stories en ‘live gaan’ worden alsmaar belangrijker om het doelpubliek te bereiken. On the spot communiceren draagt het ‘live experience’-gehalte over op zij die niet aanwezig zijn, maar wel nieuwsgierig zijn naar wat je doet. Verpak je boodschap daarom in videomateriaal en breng zo je evenement nog meer tot leven. Het zal de naamsbekendheid van je bedrijf en de affiniteit met je merk enkel ten goede komen.

Na een evenement
Onderzoek aan de hand van social media geeft je eveneens een inkijk in het gedrag van je bezoekers, wat je beter kan voorbereiden op een gelijkaardig evenement in de toekomst.

Om de online relatie met je doelpubliek te verstevigen, besteed je ook na het evenement aandacht aan de reacties die bezoekers plaatsen op de verschillende kanalen. Omhels alle lovende commentaren en bedank de bezoekers die de reactie plaatsten. In het geval van een minder positieve boodschap kun je een gesprek aangaan met de persoon in kwestie en in je antwoord alsnog het negatieve commentaar ombuigen tot iets positiefs.

Sociale media in de toekomst

Het gamma aan sociale media is breed. De keuze voor welke content je op welk kanaal plaatst is daarbij uiterst belangrijk. Een analyse van welke groepen zich op welke kanalen bevinden is al een eerste stap in de richting van gericht en doeltreffend communiceren.

Toch mogen we niet vergeten dat sociale media in de eerste plaats zijn ontstaan om mensen te connecteren. Het doelpubliek dagelijks bestoken met getargete informatie op allerlei mogelijke manieren is daarom niet de beste weg. Bedenk steeds hoe jouw informatie een meerwaarde kan zijn voor je klanten, bezoekers van je evenement, prospecten …

Heb je voor je volgende evenement nood aan en socialmediaplan op maat van jouw bedrijf? Contacteer dan New balls Please voor advies en ondersteuning.

50 JAAR VAN OIRSCHOT

30 SEPTEMBER 2017
ANTWERPEN
BELGIË

Met fonkelende lichtjes en muziekoptredens maakten we van de 50ste verjaardag van Van Oirschot een onvergetelijke dag. De meer dan 1200 gasten zullen nog heel lang kunnen nagenieten van hun avondje uit in deze sprookjesachtige setting met muziekdiva Natalia en de Belgische coverband Cookies & Cream.