Schijnwerpers op onze nieuwe klanten!

2018 was een druk jaar voor New Balls Please en het hele team heeft ervan genoten. Sinds de start van het nieuwe jaar hebben veel nieuwe klanten een beroep gedaan op de expertise van ons gewaardeerde evenementenbureau. Onder die nieuwe klanten bevinden zich enkele grote spelers zoals Carglass, Eneco, ING, Modere, Netflix, Nike, Puratos en Teconex.

Nu we afscheid nemen van de zomer, zijn we bijzonder trots op de geweldige projecten die we hebben afgerond voor en samen met onze nieuwe klanten; van een gracieus klantevent voor Teconex tot een geweldig kick-off congres voor Eneco. Hoe groot de scope of het budget ook was, we zijn er altijd in geslaagd om een onvergetelijke live-ervaring te creëren.

We willen onze nieuwe (alsook onze vaste) klanten bedanken voor hun vertrouwen in New Balls Please. Ons team geniet ervan om met jullie samen te werken en we kijken er erg naar uit om opnieuw samen te werken in de toekomst!

polaroid3.png

Enkele richtlijnen voor ‘pitch-perfect’ pitches

De evenementenindustrie wordt elke dag meer en meer competitief, dus New Balls Please hecht dan ook veel waarde aan een soepel en eerlijk pitch proces. ACC België heeft een paar tips en tricks opgelijst om de pitch-procedure voor alle betrokken partijen te verduidelijken.

1. Verhelder de pitch-procedure

Wanneer een bedrijf een evenementenbureau benadert, is het belangrijk dat het bureau weet hoe de pitch-procedure eruit zal zien. Is er een long list, een short list? Hoe werden de betrokken agentschappen geselecteerd? Zijn er referenties nodig? Wat is de deadline? Transparantie is hier van cruciaal belang, zodat het bureau geen kostbare tijd verliest aan projecten of briefings die niet in overeenstemming waren met hun verwachtingen, en zo kan de vragende partij duidelijkheid krijgen in zijn eigen besluitvormingsproces.

2. Hoeveel bureaus zijn geselecteerd?

Dit lijkt misschien een vraag die voortkomt uit pure nieuwsgierigheid van het evenementenbureau, maar het gaat verder dan dat. Elk lid van het ACC België houdt zich aan de richtlijnen die een respectvolle concurrentie garanderen. Klanten benaderen vaak zoveel mogelijk bureaus om zoveel mogelijk ideeën te verzamelen. Dit is niet houdbaar voor de agentschappen zelf en is zelfs een exploitatie van het creatieve talent. Daarom zullen leden van het ACC België alleen deelnemen aan pitches waarbij maximaal drie andere bureaus betrokken zijn.

3. Welk budget is beschikbaar?

Klanten willen vaak eerst horen wat een bureau kan doen en pas later het budget bekendmaken. De mogelijkheden en ideeën die een bureau kan voorstellen, zijn echter afhankelijk van het budget. € 200.000 zorgt voor een ander soort locatie, traiteur, concept ... dan bijvoorbeeld € 20.000. Daarnaast moeten de potentiële inkomsten voor het evenementenbureau in lijn zijn met de pitch workload. Details over het budget zijn dus cruciaal!

4. Wie neemt de beslissing?

Pitchen voor een publiek dat geen zeggenschap heeft over de uiteindelijke beslissing, is frustrerend. Het is een tijdverspilling voor beide partijen en kan het pitchproces vertragen met onnodige rondes. Zorg dat er een mogelijkheid is om (alle) beslissingsnemers vroeg in het proces te ontmoeten.

5. Wat zijn de gedefinieerde selectiecriteria?

Elk project is anders en vereist een andere focus. Voor sommige klanten is het belangrijkste om binnen het budget te blijven, terwijl andere klanten unieke concepten willen horen en het budget zal daaraan worden aangepast. In elk geval zullen bureaus hun strategie en pitch aanpassen aan de behoeften en prioriteiten van de vragende partij. Als klant kunt u dus alleen maar profiteren van goede communicatie over de selectiecriteria, omdat u een nog beter afgestemd voorstel zult ontvangen!

6. Geef een bureau genoeg tijd

Evenementenbureaus begrijpen deadlines als geen ander, maar om een kwalitatief en grondig voorstel te kunnen afleveren, krijgen bureaus liefst minimaal twee weken om een goed concept uit te werken. De extra wachttijd is beslist de moeite waard.

7. Communiceer de uitslag zo snel mogelijk naar alle deelnemende bureaus

Het is standaard om elk bureau dat een concept heeft voorgesteld te informeren over de uiteindelijke beslissing, bij voorkeur zo snel mogelijk. Agentschappen hebben mogelijk openstaande opties lopen op locaties, cateraars, partners enz. die in elk geval verwittigd moeten worden. Zelfs de agentschappen die niet gewonnen hebben, verdienen op zijn minst een kort telefoontje of e-mail met de boodschap dat ze niet zijn gekozen.

8. Een evaluatie / feedbacksessie na elke opdracht

Iets wat vaak over het hoofd wordt gezien of niet correct wordt afgehandeld, is het geven van feedback na een pitch of presentatie. Gewoon zeggen 'het andere voorstel was creatiever', is niet erg nuttig en helpt het evenementenbureau niet om van dit project te leren. Het bureau zal het altijd waarderen als u de tijd neemt om hen feedback te geven. Zelfs als je een bureau laat weten dat het de pitch heeft gewonnen, is het nog steeds goed om ze te laten weten waarom hun voorstel er precies uitsprong.

Als alle betrokken partijen deze tips in gedachten houden, kunnen respectvolle en langdurige partnerschappen worden opgezet.

Happy pitching!

New Balls Please als jouw partner voor internationale evenementen!

Als creatief evenementenbureau, streven we er altijd naar om ongeëvenaarde concepten en ideeën naar voren te brengen voor al onze klanten. Deze keer namen we onze overtuiging een paar stappen verder (letterlijk) en gingen we op studiereis naar Rome! Aangezien Rome niet op één dag werd gebouwd, gingen we op een driedaagse verkenningstocht om de mogelijkheden in de eeuwige stad te verkennen.

When in Rome (doe zoals New Balls Please!)

Om een volledige ervaring te ondergaan, werden we ondergedompeld in een uitgebreid programma dat ons door een aantal verborgen pareltjes loodste, terwijl we nog steeds plichtsgetrouw de aloude must-sees en do’s konden afvinken.

We begonnen onze reis met een lonende fietservaring om het Monti district te ontdekken, dat een zekere Boheemse flair heeft behouden. Na een mooie wandeling door het gebied, werden we ons eigen chefkok en hebben we deelgenomen aan een pizza workshop, waar iedereen kon genieten van elkaars creatie. We sloten onze eerste dag af met een exotische cocktail.

Je hebt Italië niet gezien als je dat nog niet gedaan hebt vanop een Vespa, dus we begonnen onze tweede dag op een authentieke scooter en ontdekten de heuvels van Palatino en Gianicolo. Uiteindelijk strandden we in de prachtige tuinen van Villa Borghese, waar we een charmante open plek vonden waar we neerstreken voor een picknick. Aansluitend werden we verwend met massages in de meest pittoreske omgeving. Met uitzicht op Monte dei COcci aan de ene kant en het oude marktplein aan de andere kant, dineerden we in een trendy Italiaans restaurant op een dakterras, waar een acrobatische barman de show stal.

Op onze laatste dag reden we langs de mediterrane zon helemaal tot aan Castel Gandolfo, in een glamoureuze rode vintage Alpha Romeo Cabrio. Via een prachtige route genoten we voor de laatste keer van de ongelooflijke geschiedenis en cultuur van Rome.

Rome, de eeuwige stad

Hoewel Rome een oude stad is, blijft deze nog steeds verwonderen en verbazen. De stad bruist en is onberispelijk monumentaal, waardoor Rome uniek is in zijn soort. De eeuwige stad is perfect zowel als toeristische als zakelijke bestemming en zal nooit teleurstellen. We kunnen niet wachten om jou en jouw gasten er mee naar toe te nemen!

Als je geïnteresseerd bent in onze internationale mogelijkheden, bekijk gerust event onze eerdere internationale evenementen of neem direct contact met ons op!

Een terugblik op 2018!

Het laatste kwartaal van 2018 gaat in en de zaken gaan nog steeds razendsnel voor New Balls Please. Sedert de start van het nieuwe jaar, deden vele nieuwe klanten beroep op de expertise van het gewaardeerde evenementenbureau. Onder die nieuwe klanten enkele grote spelers zoals Carglass, Eneco, ING, Modere, Netflix, Nike, Puratos en Teconex.

Dat leidde tot een omzetverhoging van 35% in het eerste semester en een tevredenheidsscore van 95%. Niet ongewoon daar New Balls Please al sinds haar oprichting zwaar inzet op service en langetermijn samenwerking.

Dat resulteerde dan weer in diverse hernieuwde samenwerkingen met bestaande klanten, zoals onder andere AS Adventure, Deloitte, Connections, Hilti, Opel Belgium, Port of Antwerp, Restore en Volvo Cars Belux.

In totaliteit realiseerde New Balls Please in zes maanden 38 projecten met 61 effectieve event dagen voor 23 verschillende klanten.

Nieuw kantoor

De groei van het kantoor zorgt ook voor logistieke uitdagingen. Na 5 jaar nemen we dan ook met spijt afscheid van het inspirerende kantoor aan het Stapelplein in Gent.

Maar niet getreurd, eind 2018 nemen we met nog meer trots onze intrek in een gloednieuw kantoor dat ons team nog meer zal inspireren tot creatieve hoogstandjes.

De verhuis zal samenvallen met de viering van het vijfjarig bestaan van New Balls Please. Een heuglijk moment dat we samen zullen vieren met alle klanten die verantwoordelijk zijn voor onze uitzonderlijke groei.

Vooruitblik

Wat heeft de rest van 2018 voor ons in petto?

We blijven verder inzetten op de drie pijlers waarvoor we gekend staan: Creative Events, Content Creation en Event Design.

Met dezelfde gedrevenheid als voorheen, kijkt het 14-koppige team er dan ook naar uit om ook in in het laatste kwartaal van 2018 zijn tanden zetten in de verschillende reeds bevestigde evenementen voor o.a. Barry Callebaut (ism. Berlin Agency), Bidfood (ism Pubmarket!), Connections, Deloitte, Facebook, Fevia, ING, Modere, Opel Belgium en Restore.

Onze 3 pijlers

Hier, bij New Balls Please brengen we de verhalen van onze klanten tot leven. Eén manier waardoor we dit kunnen doen, is vanwege onze pijlers waar wij op focussen. We hebben ze hier even voor u op een rijtje gezet.

Creative Events

Niets is alledaags als u met ons samenwerkt. Hoewel creativiteit in de evenementensector vanzelfsprekend lijkt, nemen we dit zeer serieus en zorgen we voor originele, op maat gemaakte en ongeëvenaarde resultaten, elke keer opnieuw voor elke klant. Zonder uitzondering. Probeer ons; we dagen je uit!

Content Creation

Het belangrijkste doel van elk evenement is om een positieve merkervaring op te bouwen en de zintuigen van uw gasten op alle mogelijke manieren te stimuleren. Een evenement zal alleen succesvol zijn als je genodigde met jouw voorgenomen verhaal naar huis gaat. Dus ga voor interactieve en intelligente content marketing. Wij zorgen ervoor dat uw evenement nog lang en gelukkig zal nazinderen.

Event Design

Een van de eerste vragen die we onszelf stellen wanneer we nadenken over het ontwerp van een evenement, is de volgende:

"Wat kunnen we creëren of op touw zetten wat mensen niet zomaar op Pinterest of Instagram kunnen vinden?"

We brengen alles in rekening, van de locatie, de omgeving, de stijl helemaal tot de verlichting, de textuur van de stoffen en de binnen en buiten decoraties om het perfecte plaatje te garanderen. Elk detail telt.

Voel je een klik met onze pijlers? Aarzel niet en bel ons of stuur ons een e-mail!

hello@newballsplease.be
+32 (0)9 265 98 00

30425705_896707473865987_1270622606499903520_o (1).jpg

De spoiler award

De symbolische Spoiler Award in de vorm van een rotte tomaat is door het ACC in het leven geroepen voor die klanten, die het creatieve talent binnen de evenementensector onnodig onder druk zetten. Het ACC heeft een reeks richtlijnen opgesteld waaraan klanten zich moeten houden, om een ezonde concurrentie tussen creatieve bureaus te garanderen.

spoiler_award.jpg

New Balls Please ondersteunt het ACC in hun queeste naar een eerlijk pitchproces. We streven ernaar om keer op keer krachtige, sterke en creatieve concepten aan onze klanten te leveren. Toch voelen we de toenemende creatieve druk waaronder onze sector geplaatst wordt, op dezelfde manier als al onze collega's deze voelen. Laat ons onze krachten bundelen om onze klanten te overtuigen zich mee in te zetten voor een positief en constructief pitchproces, om de kwaliteit van onze geleverde services te waarborgen en creativiteit te laten bloeien!

Het uur van de GDPR is aangebroken!

We kunnen er niet meer omheen. Het tijdperk van de GDPR is aangebroken.

Wat betekent dit concreet voor u? Zoals u in onze vorige nieuwsbrief misschien hebt gelezen, moet u uw e-mailadres nog één keer bevestigen om onze updates verder te blijven ontvangen.

Een welgemeend dankuwel aan iedereen die zich al opnieuw heeft ingeschreven, wij zijn heel blij met uw 'ja'! U blijft bij de eersten die nieuws over onze grote evenementen en exclusieve updates zal vernemen!

Wie nog geen tijd heeft gevonden om ons na onze laatste e-mail een antwoord te geven, hoeft zich geen zorgen te maken. U hebt nog één laatste kans! Vul uw e-mailadres in en klik op de knop 'Inschrijven' onderaan. Wanneer dat is gebeurd, kunt u verder kwaliteitsvolle content van ons ontvangen, zo lang u maar wilt!

Wij hopen dat we in contact zullen blijven!

New Balls Please breidt uit.. Alweer!

De zaken gaan bliksemsnel voor New Balls Please. Sedert begin 2018 hebben we al drie nieuwe mensen verwelkomd in ons team!

De eerste, die voor extra girl power zal zorgen, is Orphé. Ze is verslaafd aan sociale media en zal instaan voor alle interne en externe communicatie. Het wordt haar persoonlijke missie om ervoor te zorgen dat jij je wilt abonneren op onze nieuwsbrief en nog meer over ons wilt lezen op sociale media!

De tweede toevoeging (en ook troef) voor ons team is Nicky. Met meer dan vijf jaar ervaring in de sector, zal dit creatieve brein ons team aanvullen als gepassioneerde event creator. Als je van je sokken geblazen wilt worden door duizelingwekkende en vooruitstrevende concepten voor je evenement, dan ben je bij Nicky in goede handen!

Om de New Balls Please familie te vervolledigen, stellen we je graag voor aan Didier. Hij is onze nieuwste junior event creator en is de beste sidekick (Robin is er niets tegen!) die onze event producers kunnen wensen! Zijn enthousiasme en nieuwsgierigheid werken aanstekelijk en brengen ons team naar een nog hoger niveau.

Ben je benieuwd wat dit uitgebreide team van New Balls Please voor jou en je evenement kan betekenen? Neem contact met ons op en ervaar het zelf - We zijn er zeker van dat het een onvergetelijke ervaring wordt!

drie nieuwe collega's.jpg

New Balls Please wordt New Boobs Please voor één dag!

In het kader van internationale vrouwendag, veranderen we onze naam voor één dag naar New Boobs Please!

Vandaag zijn we extra dankbaar voor al onze geweldige vrouwelijke collega's hier bij New Boobs Please en alle inspirerende vrouwen wereldwijd. Jullie zijn fantastisch!

Op maandag verwelkomen we ook een nieuwe set boobs in het team! Welkom Nicky, we kijken uit naar wat extra girl power in ons team!

Logo - New Boobs Please.png

4 Jaar New Balls Please

Het lijkt al zo lang geleden: onze eerste dag in het gloednieuwe kantoor in januari 2014. Alles leek toen zo groot, we waren nog maar met ons drieën en we maakten veelbelovende plannen voor een schitterende toekomst. Exact vier jaar later is New Balls Please letterlijk te groot geworden voor haar kantoorgebouw.
Een klein team van 3 event professionals is uitgegroeid tot een getalenteerde groep van 11 specialisten die in 2017 80 evenementen organiseerden.
De stijging van onze omzet met 50% laat ons toe om nog harder te dromen, nog grotere projecten te creëren en nog betere oplossingen te zoeken voor wie op zoek is naar creatieve evenementen, de creatie van event content en het ontwerpen van op maat event design.

Onze belofte aan u voor de volgende 4 jaar?

  • Samenwerken met de best matchende partners en leveranciers
  • U overdonderen met uiterst creatieve concepten
  • U verrassen met de kleinste onverwachte details
  • U de best mogelijke professionele service bieden
  • Ervoor zorgen dat uw klanten uw event met een grote glimlach verlaten

Aan iedereen onze oprechte dank!

In deze 4 jaar konden we altijd rekenen op onze trouwe klanten. Bedankt A.S. Adventure, Opel België, Pubmarket!, Volvo Cars Belux, Berlin, AZ Klina, De Lijn en vele anderen voor uw geloof in New Balls Please doorheen alle fasen van ons bestaan. Liefdevolle klanten zoals jullie geven ons kansen en stellen ons in staat om te groeien en een nog betere dienstverlening te geven, nog creatievere evenementen te organiseren en in 2018 enkele nieuwe unieke projecten te lanceren.

We wensen u en uw dierbaren een schitterend 2018 toe!

Valerie, Stein & Michel.

Spotlights op REstore

Het sterke partnerschap tussen REstore en New Balls Please loopt nu twee jaar. Al deze tijd hebben we dit energietechnologiebedrijf tijdens verschillende internationale beurzen en events in hun livecommunicatie ondersteund. Samen zijn we naar Amsterdam, Brussel, Berlijn, Essen en Barcelona gereisd, waar we de innovatieve boodschap van REstore met succes hebben verspreid. De vooruitziende houding van REstore en hun zin voor vernieuwing zijn sleutelaspecten die ons doorheen deze reis zijn blijven inspireren. We kunnen dan ook niet wachten om al te beginnen werken aan een aantal nieuwe projecten in Brussel, Essen en Birmingham.

unnamed-1.jpg

De toekomst van sociale media op jouw evenement

xnr8732_toekomst-van-sociale-media-op-evenementen-1.jpg

Sociale media zijn alomtegenwoordig. Ze connecteren mensen op een niet eerder geziene manier. En juist dat sociale karakter kan een meerwaarde bieden voor, tijdens en na jouw evenement. Waar we vroeger sociale media vooral gebruikten om het contact met onze kennissen, vrienden en familie te verstevigen, blijkt nu ook het belang van sociale media voor een bedrijf om de band met zijn relaties te bestendigen.

Wat zijn de voordelen?

Vòòr een evenement
Precommunicatie op sociale media staat je toe om de interactie met de attendees hoog te houden. Snel en doeltreffend vragen beantwoorden, regelmatig teasen met weetjes, kortom de service naar je doelpubliek hoog houden bestendigt het gevoel van persoonlijk contact en verhoogt de persoonlijke band van je doelpubliek met jouw merk.

Daarnaast maken sociale media zichtbaar wat eerst onzichtbaar was. Wie volgt wie? Wat vinden mensen leuk? In wat zijn ze geïnteresseerd? Door je evenement aan te kondigen op Facebook slaag je erin om een beter beeld te krijgen van zij die zullen aanwezig zijn.

Tijdens een evenement
Nu we allen mobiel gaan, is het belangrijk om ook tijdens je evenement te kiezen voor een doeltreffend mobiel kanaal, dat niet enkel snel is, maar ook weinig input verwacht van de eindgebruiker. Volgens die trend kan het gebruik van Facebook Messenger heel handig zijn. Immers: bereik je klant waar hij zich al bevindt.

Omdat Messenger sowieso al een gebruiksvriendelijk kanaal is om af te spreken met vrienden, kennissen of collega’s, kan je als bedrijf dan maar direct gebruik maken hiervan en je gast voor, tijdens of na het evenement voorzien van belangrijke updates. Zorg ervoor dat de informatie zo toegankelijk mogelijk is en geen extra inspanningen vraagt van de bezoeker. Op een evenement is hij immers met heel andere zaken bezig. Kijk hoe je jouw informatie verrassend en rijk kan verpakken. 

De mogelijkheid om nu ook bots te integreren binnen Messenger biedt trouwens nog meer mogelijkheden om op een gemakkelijke manier interactie met de bezoeker te creëren.

Daarnaast is het gebruik van video’s een must. We zien het steeds vaker: stories en ‘live gaan’ worden alsmaar belangrijker om het doelpubliek te bereiken. On the spot communiceren draagt het ‘live experience’-gehalte over op zij die niet aanwezig zijn, maar wel nieuwsgierig zijn naar wat je doet. Verpak je boodschap daarom in videomateriaal en breng zo je evenement nog meer tot leven. Het zal de naamsbekendheid van je bedrijf en de affiniteit met je merk enkel ten goede komen.

Na een evenement
Onderzoek aan de hand van social media geeft je eveneens een inkijk in het gedrag van je bezoekers, wat je beter kan voorbereiden op een gelijkaardig evenement in de toekomst.

Om de online relatie met je doelpubliek te verstevigen, besteed je ook na het evenement aandacht aan de reacties die bezoekers plaatsen op de verschillende kanalen. Omhels alle lovende commentaren en bedank de bezoekers die de reactie plaatsten. In het geval van een minder positieve boodschap kun je een gesprek aangaan met de persoon in kwestie en in je antwoord alsnog het negatieve commentaar ombuigen tot iets positiefs.

Sociale media in de toekomst

Het gamma aan sociale media is breed. De keuze voor welke content je op welk kanaal plaatst is daarbij uiterst belangrijk. Een analyse van welke groepen zich op welke kanalen bevinden is al een eerste stap in de richting van gericht en doeltreffend communiceren.

Toch mogen we niet vergeten dat sociale media in de eerste plaats zijn ontstaan om mensen te connecteren. Het doelpubliek dagelijks bestoken met getargete informatie op allerlei mogelijke manieren is daarom niet de beste weg. Bedenk steeds hoe jouw informatie een meerwaarde kan zijn voor je klanten, bezoekers van je evenement, prospecten …

Heb je voor je volgende evenement nood aan en socialmediaplan op maat van jouw bedrijf? Contacteer dan New balls Please voor advies en ondersteuning.

50 JAAR VAN OIRSCHOT

30 SEPTEMBER 2017
ANTWERPEN
BELGIË

Met fonkelende lichtjes en muziekoptredens maakten we van de 50ste verjaardag van Van Oirschot een onvergetelijke dag. De meer dan 1200 gasten zullen nog heel lang kunnen nagenieten van hun avondje uit in deze sprookjesachtige setting met muziekdiva Natalia en de Belgische coverband Cookies & Cream.

HAVEN VAN ANTWERPEN

VLAAMSE HAVENDAG

17 SEPTEMBER 2017
ANTWERPEN
BELGIË

45.000 blije gezichten en heel veel zon dit jaar tijdens de Vlaamse Havendag in Antwerpen: een mooi resultaat van bewonderenswaardig teamwerk tussen de Haven van Antwerpen, New Balls Please en VO-event. 22 ondernemingen en organisaties, waaronder MPET, Zuidnatie, de Chinese Vloot, de Belgische marine, enz. hadden die dag hun deuren voor het publiek geopend. Op de centrale locatie, het Zaha Hadidplein, werd de eerste verjaardag van het Havenhuis gevierd met muziekconcerten van VETEX, Dimitri Leue en Pieter Embrechts, foodtrucks en een ‘Hiep Hiep Hoera’-container.  Om vlot verkeer naar en van de haven te verzekeren, was er een goed gecoördineerd mobiliteitsnetwerk van 6 buslijnen opgezet.

Content boven alles: bepaal zelf wat de boodschap is van jouw evenement

xnr8632_content-boven-alles-bepaal-zelf-wat-de-boodschap-is-van-jouw-evenement.jpg

Het doel van elk evenement is de bezoekers een onvergetelijke ervaring en positieve merkbeleving bezorgen. Daarbij is een evenement pas geslaagd wanneer je gast naar huis gaat en de boodschap die je wilde overbrengen, daadwerkelijk heeft begrepen.
 
Om deelnemers te overtuigen van jouw content is er nood aan een krachtige storyline, met een fantasierijk plot, die elke gast op het evenement weet mee te slepen. "Om tot een krachtige storyline te komen, moet eerst voldoende worden nagedacht over mogelijke concepten die je content op een leuke manier naar voren kunnen brengen. Na die brainstormfase en nadat de keuze voor een bepaald concept werd gemaakt, is het tijd om na te denken over hoe je jouw content en storyline praktisch zal invullen", vertelt Michel Van Camp van New Balls Please.
 
In die opstartfase van het evenement is het belangrijk om steeds je content als basisprioriteit te nemen. Ga daarbij na wat nodig is om jouw kernboodschap over te brengen. Hebben we nood aan een presentator? Welke soort schermen geven het best de boodschap weer? Kiezen we voor een op maat gemaakte show met artiesten ter ondersteuning? Welke technici zijn in staat om special effects te integreren? Na die beslissingen kunnen andere praktische aspecten geleidelijk aan worden ingevuld.
 
Bij het kiezen voor personeel, locatie, catering, techniek, decor, ... vormt de storyline jouw leidraad. Probeer zoveel mogelijk de zintuigen van de bezoekers te prikkelen, zodat ze elk aspect van jouw story kunnen proeven, voelen, horen en zien. Op die manier creëer je een interactief verhaal dat nog lang blijft nazinderen bij de genodigden.
 
Op het einde van de opstartfase wordt beslist wat je zal doen, waar je het zal doen en met wie. Zo ben je goed voorbereid voor de uitrol van het evenement. Om alles in goede banen te leiden, is een gedetailleerd script dat het evenement van minuut tot minuut beschrijft, van cruciaal belang. Toch is een goed script niet altijd een garantie voor een goed verloop van je evenement. Om écht de show te kunnen stelen, is het noodzakelijk om je steeds te omringen met verschillende professionals, zoals: presentatoren, technici, artiesten, decorateurs, cateraars enz. Zij verhogen immers het kwaliteitsniveau van jouw evenement. Organiseer daarnaast verschillende repetitiemomenten met alle actoren om de verschillende stappen in het script te doorlopen. Enkel met die grondige voorbereiding slaag je erin om de bezoekers een onvergetelijke ervaring te bezorgen en op een overtuigende manier je boodschap over te brengen.

Spotlights on: Vondelmolen

Een van onze meest feestelijke klanten dit jaar is peperkoekfabrikant Vondelmolen in Lebbeke. Heel het jaar door coördineerde New Balls Please een aantal evenementen om de 150ste verjaardag van Vondelmolen te vieren: de verwelkoming van Koning Filip en rondleidingen op de site van Vondelmolen, een groot dorpsfeest voor meer dan 3000 inwoners en een party voor stakeholders en personeel met magische animatie. Tot slot werd de verjaardag van Vondelmolen tijdens Open Bedrijvendag nog een laatste maal gevierd. Die dag brachten 12000 mensen een bezoek aan de fabriek. Wanneer we op dit alles terugblikken, kunnen we niet anders dan stellen dat het een absoluut plezier was om met een familiebedrijf als Vondelmolen samen te werken. En dat we er vele zoete herinneringen aan blijven bewaren.

EPU_New+Balls+Please_Vondelmolen_shareholders_personeelsevent_0173-1.jpg

Vondelmolen Open Bedrijvendag

Eén jaar in het leven van Vondelmolen: een jaar van vieringen, zoete herinneringen en fantastische verhalen. Op 1 oktober kwam met Vondelmolen’s deelname aan ‘Open Bedrijvendag’ een einde aan een hele reeks van evenementen die de schijnwerpers richtten op 150 jaar Vondelmolen. Die dag brachten 12.000 mensen een bezoek aan de site van Vondelmolen in Lebbeke, waar ze de fabriek en een speciaal opgezette “ervaringsruimte” konden verkennen. Bovendien werden ze er vergast op een even verrassend als gevarieerd animatieaanbod, inclusief een klein maar fijn foodtruckfestival.

Creativiteit binnen New Balls Please met nieuwe collega en creatieve geest Martien Claes

007New_Bals_Please_Portret_export_web.jpg

Slechts twee weken nadat New Balls Please werd verkozen tot 3e favoriete evenementenkantoor in België, nemen we opnieuw een grote stap richting de absolute top: vanaf nu vervoegt 'story queen' Martien Claes ons als ‘creative navigator’.

Van concept tot presentatie. Van een leeg blad tot een overweldigend evenement. Met 10 jaar aan evenementenervaring op de teller staat Martien New Balls Please bij in het organiseren van rijkelijk tot de verbeelding sprekende evenementen. Met deze nieuwe samenwerking kiezen we regelrecht voor nog meer topcreativiteit op maat van de klant en willen we de merkbeleving tijdens een evenement tot een nog hoger niveau tillen.

New Balls Please en Pop Media creëren Opel Insignia Center

 Opel Belgium en New Balls Please … tijdens twee opeenvolgende maanden werkten het automerk en het evenementenkantoor nauw samen om de ‘New Opel Insignia’ op een discrete, maar tegelijk uiterst exclusieve en stijlvolle manier te onthullen aan een select publiek van klanten, fleet managers, dealers en pers.

Pop Media leverde met het pand in Zaventem de perfecte locatie aan. De vroegere stek van televisiezenders VIER en VIJF werd gerestyled tot het Opel Insignia Center, dat met zijn indrukwekkende industriële structuur en heldere lichtinval diende als dé plek bij uitstek om de ‘New Opel Insignia’ in al zijn aspecten te belichten. Het Opel Insignia Center werd uitgebouwd met een terugblik op enkele iconische Opel-modellen, een auditorium, een ‘black box car display’, meeting rooms, een terras en een ‘high-class hospitality’ verdieping.

De gasten konden in het Opel Insignia Center uitvoerig kennis maken met het design en de nieuwste technieken van de ‘New Opel Insignia’. In totaliteit werden meer dan 50 evenementen georganiseerd, wat in realiteit 60 eventdagen en 1900 bezoekers betekende. Om de auto werkelijk te kunnen beleven, was er de mogelijkheid tot een testrit in de omgeving van het Opel Insignia Center.

New Balls Please zorgde voor design, styling, decoratie, meubilair, signalisatie, personeel en catering. Met dank aan Pop Media voor de uitmuntende samenwerking.